Pages

Thursday, 21 September 2023

په خوب کي منظور پښتون او ميان اخترراز باچا

 بسم الله الرحمن الرحیم 

تیره شپه ما په خوب کې منظور پښتون صيب  ولید او د منظور پښتون صيب سره نور ملګري هم وو او له منظور پښتون صيب سره مې خبرې اتري روانې وې  ده پښتنو په ستونزو بيا مي په منظور پښتون صيب  لاس هم ورواچو او زه هم ډیر خوشحاله ووم چي ده مشر سرا ناست ووم  دا خوب وو چې دا منظر مې په ډیره مینه ولید مشر ډير خوګ شخصيت دي  او هرڅوک پوهیږي چې منظور پښتون صيب ښه تکړه قامي مبارز او مشر  منظور  پښتون صيب ته مونږ  احترام لرلي او مونږ ورته احترام لرو هغه خوږ شخصيت  دي مونږ د منظور پښتون صيب سرا  سره مینه لرو الله دې کامیاب لري  په خپل هدف کې منظور پښتون زمونږ مشر دی مونږ هغه ته او ټولو پښتونو  مشرانو ته  ډیر عزت او احترام لرو  هغه که ايمل ولي خان صيب دي که منظور پښتون صيب دي او که داسي نور پښتانه مشران دي مونږه ي احترام کوو زما په زړه کې ايمل ولي خان او  منظور پښتون رښتیا هم داسې سړی دی که ووایم هغه ساده دی او هیڅ غرور نلري، هغه د باچا خان په څیر ساده سړی دي ، ده نيشنل ګوند او پي ټي ايم تر منځ به لګي خبري وي ښو دا وړې ستونزې دي، په دي خبره  کول نده پکار زکه مونږ ده يو باچاخان بابا بچي يو الله دي وکي چي مونږ ټول پښتانه يو شو او ده خپل قام لپارا مبارزه وکړو الله دي ټول پښتانه مشران اباد لري 

میان اخترراز باچا 

Thursday, 7 September 2023

پښتني پيغلي يا ښځي او پښتنانه

 که مونږ وګورو نو په دي نړي کي چي هر جاندارا سومره مخلوق دي هغه په خزه او نر مشتمل دي وس اهم دواڼه دي ښزه هم او سړي هم زکه چي دي دواڼو کردار پنځو فیصد ده ښځي او پنځوس فيصده ده سړي کردار يو شانتي دي وس که مونږ خبره ده ځناورو وکړو نو په زناورو کي ده ښځو او نرو سه داسي  مسله نشته کردار ته ي يو شان اهميت ځناور ورکوي او بيا که مونږ په انسانانو کي ګورو نو که انګريزان وګورو نو هغو ډير عزت اهميت  حق ښزو ته ورکوي لکه سنګه چي په اسلام کي ويلي شوي دي سمه ده هغو به زيني خبري ده اسلام مخالف هم کوي يعني عمل به پي نا کوي ښو هغو ډيری خبري ده اسلام مني او عمل پي هم کوي نو خبره دادا چي هغه سرا غير دينه  هم ده اسلام بازي خبري مني  وس که تاسو وګوري که يو خوا انګريزان ښځو له ده سړو سرا برابری ورکوي يو شان عزت ورله ورکوي نو که بله خوا مونږ وګورو نو انګريزان په دنيا کي ډير مخکي روان دي تجربي کوي او کاميابيګی او نن که مونږ وګورو نو په دنيا ي قبضه ده اوټوله دنيا  ي غلامه ده که سوک ي مني او کنه وس چي هغو کامياب دي نو په دي کامياب دي چي هغو ده سړو سره ښځو له هم عزت حق او احميت ورکړي دی او که تاسو واي چي انګريزان ولي تکړه وي داسي نو که تاسو وګوري هغه خلک ډير اوښيار دي زکه ما ده هغو په اړه ډير سه لوستل کړي دي وس بچي راوړه ښو يو عمل دي او دي کي سه شرم نشته او سوک چي هم دي کي شرم ګڼي هغه به لوي نا پوها وي زکه که چرته انسانان ده شرم ده لاسه بچي زيږول بس کړي نو په نړي کي به انسانان ختم شي بله خبره خلک وي ما ده خپل بچي داسي تربيت کړي يا داسي تربيت ي کوم دا خبري اسي ګپ دي کله چي يو ماشوم دنيا ته راشي ده تربيت ختم شي وس به تاسو واي چي سنګه ختم شي وس چونکي زمونږ ده معاشري ډير خلک داسي دي چي تعليم ښو ي کړي ښو نا لوستي دي وس چي کله ماشوم ده مور په خيټه کي جور شو نو دا هغه وخت نا ده ماشوم تربيت شروع شي چي په بهر ماحول کي سه هم کيږي هغه ماشوم هغه تربيت په خيټه کي هغه رنګ کيږي  وس خبري له رازم چي کله ده انګريزانو ښځي ده بچو بيماراني شي نو هغه وخت نه انګريزان داسي يو ماحول هغو ته ورکړي چي بلکل په هغو سه کار نه کي په  هغو ظلم نه کي هغو ښپه کي نا او هغه خپلو ميرمنو له فيانويا باجه ورکړي داسي خاموش ماحول ورله ورکړي جنګ ورسره نه کي شر ورسره نه کي بيخي په حساسيت ورسره خبري اتري کوي او هغو ميرمنو ته حيث غم درد په دغه وخت کي نا څرګندي نو ده هغو ده بچو تربيت په خيټه کي په داسي ډول وشي چي هغه ماشوم بلکل هغه ګډي وډي خبري ايزده نکړي او چي سنګه پيدا شي هغه يو قابل ماشوم پيدا شي او ده هغه ماشوم چي کوم تربيت په خيټه کي شوے وي هغه ماشوم بيا ده اول ورځ نا تر اخيره ورځ پوري خپل ژوند تيروي وس که زو ده بد قسمتي نه ده  خپلو پښتنو خبره وکړم نو اول ښو ډير خلک ده پښتنو چار پير چل کي دي ښځو ته ډير سپک ګوري هر سوک نا ښو 99% خلک زو ده دا وي سره ويلي شم وس پښتانه ښو  ډير  اول په ښځو تعليم نه کي هغه ميرمني بے تعليمه لوي وس ده ټولو نه اول په ښځو تعليم کول پکار دي زکه چي هم دغه پيغلي يا ښځي ده راروان نسلو اصالح کونکي دي د دو به په راروان وخت کي  بچي وي دو به بيا هغه خپلو بچو ته ده ډودي چل خوي شي ده سبق وخت به ورته خوي شي ده لمانځه وخت به ورته خوي شي او ده لبي وخت به ورته خوي شي او بله کور کي به ده خواخي اينګور جنګونه هم نه وي ښو که چرته مونږ پښتنو ښځو له حق ورکړو او ښځي مو هم ده خپل ژوند اهم برخي وګڼلي وس ده بد قسمتي نه بازي پښتانه ښځو ته دومره سپک ګوري چي ښځو له سه حثيت نه ورکوي او ښځي صرف  ده کور غلاماني ده کارونو لپاره ګڼي او دا زمونږ ده چار پيرچل ده بربادي سبب ګرزيدلي دي او مونږ پښتانه ده ټولي نړي نه شاته پاتي يو وس مونږ له پکار ده چي دي ښځو له عزت حق او اهميت ورکو کوم چي مونږ تا اسلام واي او تر هغي پوري پښتانه او پښتنا خاوره ترقي نشي کولي چي تر سو مونږ ښځو له اهميت نه وي ورکړي او پکار ده چي په دي خبرو مونږ زان پوها کړو زو ده ميډکل سرا تعلق لرم او په دي مسلو هم لګه پوها لرم او لوستل کوم وس اکثر مونږ پښتانه اکثر واي  چي پښتانه جنګ ببر ي او بد خويه وي  نو دا وي قدرتي وي نه بلکل ده قدرتي نه وي کله چي ده پښتنو ميرمني ده بچي ناجوړه شي پښتانه ده هغه ورځ نه ده هغو ميرمنو سرا جنګونه شروع کړي وهل ټکول سپکي سپوري او داسي بد خوينه ورسره  شروع کړي وس مه وړاندي ده زکر وکړو چي ده ماشوم تربيت ده دنيا ده راتلونه مخکي ده مور په خيټه کي کيګي نو وس چي پښتانه ده دغي بيمارو ښځو سرا داسي بد اخلاقي کوي کنزل کوي او وهل ټکول کوي نو بيا ده هغه ماشوم تربيت په دغه طريقه وشي نو چي کله بيا ماشوم دنيا ته راشي نو ده اول ورځ نه تر اخيره ورځ پوري هغه هم ده کنزل وهل ټکول کوي زکه چي ده تربيت داسي شوي دي په دغي خبره کي دغي ماشوم ته هيس ګنا نشته ګنا ده دغي ماشوم ده پلار وي ولي هغه ده دغي ميرمن سرا جنګونه کنزل ويل او ټکول کول او اکثر چي بيا مونږ ګورو نو چي هغه ماشوم لوي شي نو هغه بيا انسان نه يو ځناور لوي شي او ده هغه چي کوم تربيت ده مور په خيټه کي کيګي هغه ورله پلار دغه کړي وي مه په دي خپل چار پير چل کي ليدلي دي چي داسي خلک شته چي ده ناجوړه ميرمنو  سره زياتي کوي هغه وهي نو يو اړخ ته ښو ګناه هم دي او بل اړخ ته مونږ ته دغه سيله ميلاو شي چي ده بچي په زي بلاګے راوړو ده بښني سرا مه هره خبره ډير واظح کړي ده مه وي چي پښتانه پري پوها شي او ده نړي سرا سيالي شروع کړي   يوا نړي مننه ده لوستلو 

ليکوال ميان اخترراز باچا 

Tuesday, 5 September 2023

پښتانه او ولي باغ

 سوربيرغ د عدم تشدد علامت او ضمانت‌ دې .

پښتانه ډير په احترام يو بل اورې اختلاف هم په احترام کوې . 

تنقيد نه برداشت کول او جواب کښ تذليل کول د پښتونوالې عادت نه بلکه د دښمن لاس وهنه ده . پښتانه چرته هم د چا خلاف او بيا په خپلو کښ پريوتې الفاظ او انداز نه شې خپلولې . 

د سور بيرغ تاريخ دې چه ګولئ،جيلونه،تکليفونه،الزامونه،پيغورونه،او تاوانونه په نصيب دې خو د خپل قام وکالت نه يو انچ نه دي په شا شوې . 

د ايمل ولې خان په سياسې موقف د کنځلو اشر څه جواز لرې؟

تنقيد دې که الزام،اختلاف لرونکې په مهذبه او سياسي انداز خپل موقف وړاندې کړئ.

 پريوتې،  ناولې لهجه او الفاظ نه پښتونوالې دې او نه سياست.

مونږ ټول قام زخمی يو .‌سور بيرغ هميش د قام وګړو هم په کانړو ويشتې دې . خو  

 سور بيرغ سره دښمنی لرونکي موجود دې په قام کښ دننه پښتانه ځان مه ستړې کوی .

 دا کار دښمن ډير د پخوا نه کوې . 

مونږ په سونو لاشونه پورته کړل په اشتغال کښ رانلو د کنځلو په اشر به  د عدم تشدد لاره څنګه پريږدو؟